Welkom in het eerste leerjaar.

Naar het eerste leerjaar gaan is best spannend, een speelse wipplank tussen kleuterschool en lagere school. Veel herkenning en toch nieuw.

Een grote boekentas, een nieuwe juf, een andere speelplaats, terug de jongste zijn, andere stoelen en banken, huiswerk, leren lezen, schrijven en rekenen ….

Maar ook wel knutselen, turnen, zwemmen, spelletjes spelen, dansen, zingen, hoekenwerk net zoals de moetjes en magjes in de kleuterschool.

De juf van de derde kleuterklas en van het eerste leerjaar maken afspraken om de overstap zo klein mogelijk te maken, maar ook wel om het eerste leerjaar als een nieuwe uitdaging te zien.

Op de wipplank van de kleuterschool naar de lagere werken ze samen om het ontdekkend leren en de zelfsturing te blijven stimuleren.

Mooi om te zien hoe de oudste kleuters samenwerken met het eerste leerjaar in de loop van het schooljaar en sterker naar het einde toe.

Zoempje helpt hier alvast bij.

‘een

koffer

vol

verhalen’

Juf Sarah ondersteunt mee het eerste leerjaar als zorgjuf van de kleuters. Een extra “Zoempje” … en dit in samenspraak met juf Karin, zorgjuf van de lagere klassen.

Goed om te weten

Alle materiaal dat nodig is in het eerste leerjaar krijgt uw kind gratis ter beschikking.

Alle werkboeken maar ook een

LAT – POTLOOD – GOM – PUNTENSCHERPER –

BALPEN (vanaf januari) – KLEURPOTLODEN –

VILTSTIFTEN – SCHAAR – LIJM – KNUTSELMATERIAAL.

Waar  jullie zelf voor zorgen is een goed en makkelijk sluitende boekentas waar een A4-kaft in kan zodat je leesboek en klasagenda erin kan en een tweede vak in je boekentas zorgt ervoor dat je drankje en koek niet bij je schoolgerei zit.

Van wie is dit?

… is de  vraag die tijdens het schooljaar het vaakst gesteld wordt!

Mogen we daarom vragen om op alle schoolspullen zoals koekendoosje,

drinkbus, turn- en zwemkledij en zakje, …    de naam van uw kind te zetten.

Alleen dan raakt een verloren voorwerp of kledingstuk snel terug !

In de klas

Wat leer ik in de rekenlesjes?
Hoe ga ik leren lezen?
Vieren we onze verjaardag?
Krijg ik huiswerk en hoe maak ik dat?
Hoe ziet mijn klasdag eruit?
Wanneer gaan we turnen, zwemmen?

De juf beantwoordt al jullie vraagjes op de infoavond die doorgaat begin september.

Algemene informatie over de school vinden jullie  in het schoolreglement op deze website.